Corfu Town

Corfu/Kerkyra saare pealinn Corfu Town/Kerkyra september 2022

Esimene mõte Corfu Town´ile on ehe kohvikulõhn- selline nagu vanasti “Pärlis” või “Toomes”- siis kui endal nina vaevu lauale ulatus, aga sai juba tädiga kohvikus kaasas käidud. Corfu Town on väikeste pagariäride ja kohvipoodide mõnusat hõngu täis- ja neis käib vilgas tegevus.

Esimene pilt Korfu saarele jõudes on maandumine üle Hiirte (Pontikonisi) saare ja kanalisilla, kus inimesed maanduvaid ja õhkutõusvaid lennukeid pildistavad ja imetlevad. Kõige võimsam ehitis Corfu Town´is on vast vana kindluse kompleks, mida tasub kindlasti külastada.

Aga kõigest järjekorras. Lennuk maandub niisiis Corfu saare pealinnas ehk Corfu Townis. Üks saar, üks linn ja üks nimi. Edasi on võimalik liikuda kas põhja või lõuna suunas. Meie tellisime juba kodus ette transferi Lord Travelist– kogu asjaajamine lihtne ja loogiline- ainult lennujaamas tuleb nende letist enne bussi otsimist läbi käia. Me vahetasime küll Messonghis bussi, sest Kavosesse oli ainult kuus inimest. Kõik käis kiirelt, väikese mersubussi sõit oli isegi liiga entusiastlik. Elust Kavosel on pikemalt meie postituses siin.

Järgmisena külastasime Corfu Town´i koos saare giidituuriga. Buss peatus kanali silla alguses ja giidile järgnedes saimegi teada nii Hiirte Saarest kui üldse saare ajaloost- niipalju kui kuulsime. Oli suhteliselt hommikune aeg ja kohalikud kasutasid kitsast silda rolleritega sihtkohta jõudmiseks- esiteks tähendas see hargnemist ja ka juttu läks müras kaduma. Samal ajal tõusid ja maandusid lennukid. Mäkke rühkides sattus giid Maria meie kõrvale ja uuris, kes ja kust me oleme. Eesti kohta teadis ta seda, et meid on vähe ja meil on jube külm :D. Pidime mitu korda kinnitama, et 1,3 miljonit on tõesti see number, mis meid kokku on. Buss oli vastas kohviku juures, kus inimesed lennurada vaatamas käivad. Järgmine giidituuri peatus oli vana kindluse ehk Old Fortress ´I lähedal. Sisse me tookord ei läinud, kuid tegime ise ühe linna päeva hiljem ja kindlus on meil läbi uuritud. Giid tutvustas Euroopa üht suurimat keskväljakut Spianadat. Tiiruke vanalinnas ja vaba aeg kirikute ja kaupluste külastamiseks- nii napp see esimene linnapäev oligi. Mõned pildid klõpsutasime Corfu Aasia Kunsti Muuseumi pargis.

Meie enda linnatuur jäi päris puhkuse lõppu- kuidagi ei tõmmanud ei linn ega kaubandus. Aga tahtsime omale selgeks teha, kuidas saab Greenbussilt lennujaama- lõpppeatusest on sinna ainult väike jalutuskäik. Lisaks kindluse külastusele käisime turul, sadamas ja New Fortressi juures- seal ühes väikeses kohvikus ka sõime. Vanalinnas on sagin päris tihe, kõrvaltänavatel on rahulikum. Kes shoppata tahab siis leiab kõike mida vaja – nii suveniire kui tuntud kaubamärke.

Old Fortress oli niisiis päeva põhiline külastusobjekt. Pilet täiskasvanule 3. -EUR, lapsed tasuta. 15 sajandil veneetslaste ehitatud kindlus on kerkinud endise Bütsansi lossi kohale. Kindlus on julgeoleku kaalutlustel kunstlikult saarest kanaliga eraldatud. Kindluses olev endine kasarmuhoone on täna Korfu avalik raamatukogu sisaldades väga väärtuslike käsikirju ja teoseid. Vanas kindluse hospitalihoones oli kohalik muusika ülikool. Suurel väljakul Saint George´I kirku ees korraldatakse suveüritusi. Kirik ise on põnev, sammastega- ainukene Kreekas, mis on ehitatud templiks ja dooria stiilis. Päris uhke looklev ja libedate kividega rada viis üles kellatorni- võimsad vaated igal sammul. Tipp kannab nime Citadella ja on olnud kunagi asustatud ning ca 1800 inimese koduks. On olnud hävinguid, aga palju on ka säilinud. Kindlus on suur ja jalutamist on mitmeks tunniks. Lummavad vaated linnale ja Joonia merele jäävad meiega.